Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Wykorzystywanie wiedzy eksperckiej w taki sposób, żeby pozytywnie wpłynąć na planowanie i zarządzanie procesami sprzedaży, to jeden z podstawowych kroków, które należy podjąć w celu zwiększenia efektywności firmy. Istotne jest to, żeby wybrać specjalistów, którzy mają doświadczenie w doradztwie tego typu. Poszukując firmy zajmującej się doradztwem strategicznym, warto więc wziąć pod uwagę to, jak długo takie przedsiębiorstwo działa w branży. Oczywiście nie zawsze generalizować – nawiązanie współpracy z usługodawcą, który istnieje na rynku od stosunkowo krótkiego czasu, nie musi zawsze oznaczać nieudanej współpracy. Jeśli jednak zależy nam na tym, żeby zwiększyć szansę wyniesienia z takiego doradztwa jak największych korzyści, korzystniejszą opcją może być zaufanie doświadczonemu podmiotowi (przykładem takiego usługodawcy jest Salents – pracownicy firmy zajmują się zagadnieniem doradztwa strategicznego od ponad 20 lat).

 

Czym jest doradztwo strategiczne i kiedy zdecydować się na taką usługę?

 

Taka usługa to szereg zadań, mających na celu zoptymalizowanie procesów biznesowych. Przedsiębiorcy, ze względu na to, że świetnie, doskonale, na wskroś znają swoją firmę i działają zgodnie ze swoimi przyzwyczajeniami, czasem mają trudność, żeby dojrzeć szerszą perspektywę; jest to jednak kluczowe, żeby w rzeczowy sposób zweryfikować, czy konkretne praktyki są rzeczywiście efektywne. Z doradztwa strategicznego z sukcesem korzystają też firmy, które odnotowują zadowalający wzrost, ale chciałyby wiedzieć, czy czy nie da się osiągnąć czegoś więcej przy tych samych nakładach. Do działań, podejmowanych przez ekspertów, zajmujących się doradztwem strategicznym, zalicza się:

 

  • analizę firmowego środowiska i sprecyzowanie, czy istnieją obszary, które warto usprawnić;
  • ustalenie planu wdrażania zmian w taki sposób, żeby realizował on cele strategiczne przedsiębiorstwa;
  • integrację celów różnych decydentów oraz poszczególnych zespołów w taki sposób, żeby dało się opracować plan realizujący wspólne interesy;
  • walkę z barierami, które utrudniają komunikację oraz dzielenie się wiedzą;
  • obserwowanie efektów.

 

Doradztwo strategiczne to usługa, którą warto rozważyć, jeśli w przedsiębiorstwie działa kilka działów. Takie jednostki biznesowe często skupiają się na efektach, odnoszonych przez własny dział. Nierzadko zagrożeniem jest nie tyle brak współpracy, co konkurowanie między sobą poszczególnych jednostek. Dzięki doradztwu strategicznemu, można zoptymalizować zarządzanie firmą również pod tym kątem.

 

Co oprócz doradztwa strategicznego?

 

Usługodawcy dostrzegają, że do optymalizacji przedsiębiorstwa trzeba podejść kompleksowo i wspomagają ją:

 

  1. przeprowadzając mapowanie procesów biznesowych

Celem jest zidentyfikowanie wąskich gardeł w procesach przedsiębiorstwa, czyli obszarów, które wpływają na obniżenie efektywności. Mapowanie może dotyczyć procesów sprzedaży, produkcyjnych, e-commerce, logistycznych i magazynowych, procesów zamówień i reklamacji.

 

  1. poprawiając efektywność biznesową sprzedaży;

Specjaliści dbają o to, podejmując takie kroki, jak audyt, consulting przy wdrożeniu CRM, coaching i monitoring sprzedażowy.

 

  1. aranżując i optymalizując struktury finansowania przedsiębiorstwa

Usługodawca wspiera klienta w pozyskaniu takich produktów, jak np. kredyt krótkoterminowy, długoterminowy, leasing, faktoring, emisja obligacji, a później doradza, jak wykorzystać je w optymalny dla klienta sposób.

 

  1. doradzając w zakresie wspierania obszaru HR

Takie działania obejmują szereg kroków, od diagnozy funkcjonowania organizacji, aż po analizę kultury organizacyjne. Profesjonalne firmy wykorzystują w tym celu zaawansowane narzędzia badawcze oraz stosują efektywną metodykę.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz