W artykule omówiono istotne czynniki związane z budową stacji tankowania LNG, w tym aspekty wpływające na koszty budowy, wydajność i możliwości przyszłych modyfikacji. TSG Poland pełni rolę jednego punktu kontaktowego dla inwestorów z branży energetyki gazowej poszukujących rozwiązań flotowych, przeprowadzając ich przez etapy wyboru technologii, finansowania, budowy i przekazania do użytkowania. Ponadto, działalność Grupy TSG w znacznym stopniu zależy od utrzymania i serwisu stacji, co jest równie ważne.
Gotówka czy Leasing?
Jeśli chodzi o finansowanie, inwestorzy często preferują niski plan rat początkowych, który nie obciąża ich kosztami technologii w fazie budowy. Z naszą propozycją zapłacisz pełną kwotę w ratach dopiero wtedy, gdy inwestycja będzie już użytkowana. Aby zaspokoić potrzeby naszych klientów B2B, kluczowe jest zaoferowanie niestandardowego rozwiązania finansowego, które uwzględnia koszt pieniądza w czasie. Dlatego firma TSG nawiązała współpracę z BNP Paribas Leasing Solutions, aby zapewnić korzystną opcję finansowania dla tych, którzy nie chcą korzystać z gotówki podczas zamawiania technologii.
Mobilna czy stacjonarna?
Rozważając, czy zainwestować w stacjonarną czy mobilną stację tankowania gazu ziemnego, być może najlepiej zacząć od małej stacji kontenerowej. Gdy zbudujesz bazę klientów, możesz przejść na większą, docelową stację stacjonarną z pionowym zbiornikiem. Pozwala to na łatwe przeniesienie stacji kontenerowej w celu rozszerzenia sieci punktów tankowania. Przykładem efektywnej kosztowo stacji mobilnej jest FUELNG-Deploy Cryostar, który ma pojemność 40 m³ LNG i zazwyczaj zawiera 1-2 dystrybutory do obsługi niewielkiej liczby pojazdów LNG.
Zbiornik pionowy czy poziomy?
Przy wyborze zbiornika na stację najważniejszym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest dostępna przestrzeń. Na decyzję mogą mieć również wpływ przepisy związane z wysokością budynków w danym rejonie. Poziome zbiorniki LNG dostarczane są z jedną pompą, co oznacza, że stacja może mieć maksymalnie dwa dystrybutory (lub trzy, jeśli nie działają jednocześnie). Z drugiej strony, pionowe zbiorniki LNG mogą pomieścić dwie pompy LNG, co umożliwia jednoczesną pracę czterech dystrybutorów. Jeśli widoczność jest kluczową kwestią, wybór pionowego zbiornika może być korzystny z perspektywy marketingowej, ponieważ sprawia, że stacja i logo klienta są bardziej widoczne z daleka.
Czy stacja LNG ma umożliwiać tankowanie CNG?
LCNG to rodzaj stacji LNG, która ma możliwość tankowania CNG z tego samego zbiornika LNG. Bardzo zalecane jest posiadanie opcji tankowania CNG dostępnej dla przyszłej ekspansji, nawet jeśli nie ma bezpośrednich planów w tym zakresie. Koszt wdrożenia tej technologii podczas produkcji jest minimalny, co czyni ją wartą rozważenia.
Czy LNG ma być chłodzone ciekłym azotem?
Jeśli częstotliwość tankowania na stacji LNG jest niska, temperatura atmosferyczna może spowodować nagrzewanie się ciekłego gazu i przejście w stan gazowy. Aby tego uniknąć, można zastosować LIN (ciekły azot) do chłodzenia LNG i regulacji zaworów na stacji. Inną opcją jest wykorzystanie sprężonego powietrza do regulacji zaworów, ale wymaga to zastosowania kompresora. Oba wybory mają swoje plusy i minusy. Naszą propozycją jest zainstalowanie w zbiorniku LNG wężownicy LIN, która umożliwia chłodzenie azotem. W tym sparafrazowanym tekście nie pominięto żadnej informacji.
Jeżeli szukasz firmy, która zbuduje dla Ciebie stację LNG, to koniecznie zapoznaj się z ofertą TSG Polska i odwiedź stronę https://www.tsg-solutions.com/pl/budowa-stacji-lng/ , a o dystrybutorach LNG przeczytasz na stronie https://www.tsg-solutions.com/pl/dystrybutory-lpg-cng-lng/